Coraz większą dynamiką cechuje się rynek usług zdrowotnych. Zaczyna zwiększać się ilość prywatnych gabinetów lekarskich czy rehabilitacyjnych, gdyż pojawia się coraz większy popyt na prywatne usługi lekarskie. Czy założenie własnego prywatnego gabinetu rehabilitacyjnego może zakończyć się sukcesem?

Do niedawna pacjentom starczała opieka lekarska gwarantowana w ramach NFZ. Z biegiem czasu pacjenci jednak coraz częściej zaczynają sięgać po prywatną poradę lekarską. Wizja kilkumiesięcznego oczekiwania w kolejce zmusza do szukania alternatyw, nawet tych związanych z wysokimi kosztami. Znacznym zainteresowaniem zaczynają cieszyć się gabinety endokrynologiczne oraz rehabilitacyjne. Jedynym odstępstwem od tego trendu są operacje oraz leczenie w zakresie kardiologii czy onkologii.

Jeśli chcemy prowadzić gabinet rehabilitacyjny to od czego powinniśmy zacząć?


Pierwszą najważniejszą zasadą jest zbadanie rynku, ilu specjalistów ma gabinety w naszej okolicy, jak długo działają na rynku, czy mają dużo klientów i czy posiadają kontrakty z NFZ, jakim sprzętem dysponują i jaki jest cennik za dane usługi.

Czasami też warto pomyśleć o mniejszych miejscowościach niż wielkich miastach bo może się okazać, że pacjent będzie wolał skorzystać z zabiegów w swojej okolicy niż przejechać kilkadziesiąt kilometrów dalej. Wszystko zależy od ilości pacjentów w danym regionie i od zapotrzebowania na dane usługi rehabilitacyjne.

Kolejną istotną kwestią jest przejrzysta oferta usług. Nie powinna być zbyt szeroka i rozbudowana. Większość pacjentów szuka specjalistów w danej dziedzinie a nie rozbudowanej oferty, w której już w połowie się gubi i ma świadomość, że i tak z większości pakietów nie skorzysta. Niezwykle ważnym narzędziem informującym pacjenta o naszych usługach i lokalizacji jest internet. Zadbajmy o naszą stronę internetową, żeby znalazły się na niej najważniejsze informacje o nas, naszej pracy, ofercie oraz doświadczeniu. Mogą gdzieś w naszym portfolio pojawić się referencje jeżeli takie posiadamy, pozytywne opinie naszych klientów. Dobrze jest też pomyśleć o zbudowaniu wizerunku swojej firmy w tak popularnych ostatnio kanałach social media jak facebook, google plus czy twitter.

Ważnym aspektem w prowadzeniu swojej działalności jest określenie czy zamierzamy mieć kontrakt z NFZ. Jeśli tak to musimy zwiększyć zakres usług w swojej ofercie oraz powinniśmy znaleźć się w Rejestrze Placówek Medycznych.

 Sprawdź także: Kursy dla fizjoterapeutów Kinetic Control


 

O czym jeszcze powinniśmy pamiętać zakładając gabinet?


Oprócz lokalizacji, która jest niezwykle ważna, niezwykle istotna jest atmosfera i podejście do pacjenta. Pamiętajmy, że jednym z najlepszych sposobów reklamy jest tzw "marketing szeptany" czyli gdy pacjent opowiada znajomemu, sąsiadce czy rodzinie o zaletach twoich usług.

Warto abyś pomyślał też o osobach z ograniczoną sprawnością ruchową. Konieczne w tym przypadku będzie otrzymanie zaświadczenia od lokalnej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.

Zapoznaj się również z wytycznymi postawionymi przez Narodowy Fundusz Zdrowia dotyczącymi wyposażenia gabinetu. Warto zainwestować w dobry sprzęt- bo co za tym idzie?. Klient zadowolony i przekonany, że mamy specjalisty sprzęt i obsługę będzie chętnie do nas wracał.

Sprawdź także: Kursy dla fizjoterapeutów FDM



O tym powinieneś wiedzieć


Pamiętaj, że nowo otwarty salon na początku może przynosić straty lub zysk na poziomie zero. Jest to inwestycja długofalowa i trzeba uzbroić się w cierpliwość. Budowanie wizerunku marki oraz zdobywanie zaufania pacjentów musi trochę potrwać