.

O Szkoleniu

  • Szkolenie Badanie i fizjoterapia funkcjonalna w uszkodzeniach stawu kolanowego i barkowego pozwoli nabyć umiejętności w zakresie dokładnej diagnostyki, planowania i przeprowadzenia fizjoterapii zachowawczej i pooperacyjnej uszkodzeń stawu kolanowego oraz najczęstszych uszkodzeń obręczy barkowej. Szkolenie to przygotowuje do pracy z pacjentem ortopedycznym oraz pooperacyjnym w przychodniach, szpitalach, gabinetach oraz w klubach sportowych.

    Szkolenie organizowane jest w partnerstwie z REHALAB ACADEMY (www.rehalabacademy.pl)

    Jeśli jesteś zainteresowany wzięciem udziału w szkoleniu wyślij formularz zgłoszeniowy lub skontaktuj się z nami 882 052 313, fizjo@crse.org.pl

    • Bartosz Rutowicz
  • Szkolenie przeznaczone jest dla:

    • fizjoterapeutów
    • lekarzy (specjaliści rehabilitacji medycznej, ortopedzi, neurolodzy, reumatolodzy, anestezjolodzy, lekarze POZ itp.)
    • studentów fizjoterapii i medycyny
  • Korzyści wynikające z uczestnictwa w szkoleniu:

    • nabycie praktycznych umiejętności w zakresie dokładnej diagnostyki oraz planowania i przeprowadzenia fizjoterapii zachowawczej i pooperacyjnej uszkodzeń stawu kolanowego oraz najczęstszych uszkodzeń obręczy barkowej opartych o nowy materiał i aktualne doniesienia naukowe,
    • zdobycie umiejętności identyfikacji problemów i znalezienia na nie rozwiązań oraz łączenia wiedzy teoretycznej z praktyką zawodową,
    • możliwość pracy z pacjentem ortopedycznym w przychodniach, szpitalach, gabinetach oraz w klubach sportowych,
    • możliwość poszerzenia zakresu stosowanych technik fizjoterapeutycznych,
    • zdobycie Certyfikatu cenionego i uznawanego w kraju i za granicą.

Program szkolenia

DZIEŃ I (9.00-18.00)
  • Anatomia i biomechanika stawu kolanowego.
  • Anatomia palpacyjna.
  • Strategia badania.
  • Wywiad.
  • Badanie stawu kolanowego.
  • Patofizjologie stawu kolanowego.
DZIEŃ II (8.00-17.00)
  • Staw rzepkowo-udowy: patobiomechanika, wywiad, interpretacja badania.
  • Staw rzepkowo-udowy: leczenie zachowawcze (fizjoterapia).
  • Tendinopatia ścięgna mięśnia czworogłowego uda – „kolano skoczka”: leczenie zachowawcze (fizjoterapia).
  • Uszkodzenia łąkotek: patofizjologia, epidemiologia, wywiad, interpretacja badania.
  • Uszkodzenia łąkotek: fizjoterapia pochirurgiczna po zabiegach menisektomii oraz szycia łąkotki.
  • Uszkodzenia więzadło pobocznego piszczelowego (MCL) oraz więzadeł łąkotkowo-piszczelowych: patofizjologia, wywiad, interpretacja badania, fizjoterapia zachowawcza.
  • Więzadło krzyżowe przednie (ACL): patofizjologia, epidemiologia, wywiad, interpretacja badania, fizjoterapia przedzabiegowa.
DZIEŃ III (8.00-17.00)
  • Więzadło krzyżowe przednie: fizjoterapia po zabiegu rekonstrukcji ACL.
  • Więzadło krzyżowe tylne (PCL): patofizjologia, epidemiologia, wywiad, interpretacja badania, fizjoterapia po zabiegu rekonstrukcji PCL.
  • Fizjoterapia pochirurgiczna w obrębie stawu kolanowego: menisektomia, szycie łąkotki, rekonstrukcja ACL i PCL – zajęcia praktyczne.
  • Fizjoterapia pochirurgiczna w obrębie stawu kolanowego: menisektomia, szycie łąkotki, rekonstrukcja ACL i PCL – zajęcia praktyczne – kontynuacja.
  • Podstawy anatomii i biomechaniki kompleksu barkowego.
DZIEŃ IV (8.00-17.00)
  • Badanie funkcjonalne: Wykluczenie dysfunkcji odcinka szyjnego kręgosłupa.
  • Badanie funkcjonalne: staw barkowo-obojczykowy.
  • Badanie funkcjonalne: oglądanie oraz ocena dysfunkcji w obrębie łopatki według Kiblera.
  • Badanie funkcjonalne: ocena i interpretacja zakresów ruchu oraz dysfunkcji w obrębie torebki stawowej stawu ramiennego, "bolesny łuk”.
  • Badanie funkcjonalne: Niestabilność stawu ramiennego: TUBS, AMBRI.
  • Badanie funkcjonalne: Zespół Ciasnoty Podbarkowej - Impingement Syndrome.
  • Badanie funkcjonalne: uszkodzenia mięśniowe (stożek rotatorów): m. nadgrzebieniowy, m. podgrzebieniowy, m. podłopatkowy, m. dwugłowy ramienia.
  • Badanie funkcjonalne: ocena uszkodzeń obrąbka stawu ramiennego: SLAP, Bankart.
  • Postępowanie fizjoterapeutyczne: "Zamrożony bark".
  • Postępowanie fizjoterapeutyczne: staw barkowo-obojczykowy.
  • Postępowanie fizjoterapeutyczne: uszkodzenie mięśnia nadgrzebieniowego i podgrzebieniowego.
DZIEŃ V (8.00-17.00)
  • Postępowanie fizjoterapeutyczne: leczenie zachowawcze Zespołu Ciasnoty Podbarkowej - Impingement Syndrome.
  • Postępowanie fizjoterapeutyczne: tendinopatia ścięgna głowy długiej mięśnia dwugłowego ramienia - LHB tendinosis.
  • Chirurgia i postępowanie pooperacyjne: artroskopia i akromioplastyka.
  • Chirurgia i postępowanie pooperacyjne: uszkodzenia obrąbka stawowego oraz niestabilność TUBS.
  • Chirurgia i postępowanie pooperacyjne: szycie ścięgien stożka rotatorów stawu ramiennego.
  • Postępowanie fizjoterapeutyczne: rytm ramienno-łopatkowy.
  • Fizjoterapia pooperacyjna: oddziaływanie przeciwzapalnie.
  • Fizjoterapia pooperacyjna: opracowanie blizny pooperacyjnej.
  • Fizjoterapia pooperacyjna: pochirurgiczna terapia manualna.

Jesteś zainteresowany? Zapisz się na szkolenie! Kontakt

Klienci o Nas

dotacje unijne
Anna Rąkoska - fizjoterapeutka, NZOZ „Justynka” w Kolbuszowej "Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia, zarówno pod względem przedstawienia wiedzy jak i ze strony organizacji kursu. Wykładowca w pełni profesjonalnie przedstawił swoją ogromną wiedzę z tego zakresu. Materiały szkoleniowe w sposób jasny pomagają w omawianych zagadnieniach. Zdecydowanie będę polecać innym osobom kursy organizowane przez CRSE."
dotacje unijne
Anna Rojek - fizjoterapeutka, Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej MEDEA s.c. w Łańcucie. "Szkolenie oceniam bardzo wysoko, zarówno przygotowanie merytoryczne prowadzącego, sposób przekazywania wiedzy i kontakt z uczestnikami jak i przygotowanie od strony technicznej (miejsce, materiały szkoleniowe). Kurs daje konkretną wiedzę i umiejętności praktyczne, pozwala poszerzyć wiedzę na temat konkretnych jednostek chorobowych."
dotacje unijne
Aleksandra Kiper - fizjoterapeutka, Rehabilitacja Środowiskowa KUBA w Cząstkowicach. "Szkolenie podniosło mój warsztat kliniczny. Poszerzyło umiejętności diagnozowania pacjentów i dokładnie celowanej pracy/terapii. Prowadzący w sposób przejrzysty przekazywał wiedzę. W czasie całego kursu panowała bardzo miła atmosfera, co dodatkowo sprawiło, że łatwiej przyswajaliśmy niekiedy trudny materiał."