Lower back painBól kręgosłupa to jeden z najczęstszych problemów naszych czasów. W dobie digitalizacji, częstszego i dłuższego siedzenia w samochodzie czy spędzania czasu wolnego w pozycji leżącej stwarzają nie lada wyzwanie dla naszego kręgosłupa. Sprawdźmy jak możemy się ustrzec przed przeciążeniem kręgosłupa w codziennych czynnościach?Jak podnosić przedmioty, żeby było bezpiecznie dla Twojego kręgosłupa?

Bardzo często zdarza się, że pacjenci zanim trafią do specjalisty od początku nadwyrężają swój kręgosłup w prostych, codziennych czynnościach. Dlatego tak ważne jest aby przy podnoszeniu nawet lekkiego przedmiotu obciążać bardziej nogi niż kręgosłup. Zdarzało się, że osoba, która tylko podnosiła papierek z podłogi doznała kontuzji, gdyż przez wiele lat powielała błąd złego ułożenia kręgosłupa.


Zła pozycja siedząca w pracy lub nieprawidłowy fotel


Największą zmorą dla kręgosłupa jest długogodzinna pozycja siedząca przez 8 godzin, 5 dni w tygodniu a czasami nawet 6. Jest to nienaturalna postawa dla kręgosłupa, nic więc dziwnego, że buntuje się na takie rozwiązania. Jeżeli nie masz wpływu na to aby dobrać odpowiedni fotel dla Twojego kręgosłupa to zapewnij sobie zwykły wałek lędźwiowy, który pozwoli odciążyć jego pracę przez wiele godzin jakie spędzasz siedząc przy biurku. Jest to tylko częściowe zmniejszenie ryzyka problemów kręgosłupa, ale lepsze to niż nic.

 

Przeczytaj również jak zapobiegać wadom postawy


Nieprawidłowo ustawiony fotel w aucie

Jest wiele modeli, które mają fotel z licznymi dodatkami włącznie z odciążeniem kręgosłupa ale nie każdy jest szczęśliwym posiadaczem takiego samochodu. Co zrobić aby w samochodzie naszemu kręgosłupowi "jeździło" się lepiej i bezpieczniej ?. Również i w tym przypadku pomocny okaże się wałek lędźwiowy, który częśćiowo odciąży nasz kręgosłup.


Pozycja półsiedząca lub leżąca

Najczęściej osoby, które spędzają 8 godzin w pracy przed komputerem marzą, że po powrocie do domu w końcu obejrzą swój ulubiony program lub zajrzą do laptopa. Pierwsze co robią to kładą się na kanapie w celu odpoczynku. Ale czy na pewno taka forma wolnego jest też chwilą relaksu dla kręgosłupa? Otóż nie. Jeśli świadomie nie ułożymy odpowiednio kręgosłupa to nie dość, że po czasie da nam o sobie znać to jeszcze dojdzie do tego odcinek szyjny. Najlepszą formą odpoczynku dla kręgosłupa jest krótki spacer, ale przeważnie nikt nie ma na to ochoty, szczególnie po ciężkim dniu w pracy. Jeśli nie możesz zapewnić sobie marszu na świeżym powietrzu, spróbuj chociaż  "wypchnąć” kręgosłup lędźwiowy poduszką, a drugą (jeśli spędzasz czas z laptopem) podłóż pod laptop. Z pewnością nie jest to perfekcyjne rozwiązanie ale lepsze to niż leżenie w pełnym zgięciu.

 

Sprawdź kiedy i dlaczego warto iść do fizjoterapeuty

 

>>Sprawdź także: Szkolenia Kinetic Control<<

>>Sprawdź także: Szkolenia FDM<<