slow management

 

Nie lekceważ terminów wizyt u fizjoterapeuty

 

Chyba każdy z nas już wie, że czas to pieniądz a niejednokrotnie i zdrowie. Jak zaoszczędzić czas, żeby nie stać w kolejkach do specjalisty lub nie czekać wisząc na telefonie, żeby umówić się na wizytę?

Prowadzenie gabinetu nie jest rzeczą prostą, jest długa lista obowiązków i terminów. Liczy się dobra organizacja pracy aby nie ucierpiała na renomie placówka i żeby pacjent był w pełni usatysfakcjonowany. Trzeba pamiętać, że nie ważne jest tylko umówienie pacjenta na wizytę, ale jej potwierdzenie, umówienie na kolejną oraz odpowiednie utrzymanie kontaktu, żeby klient do nas wrócił.

>>Sprawdź także: Szkolenia Kinetic Control<<

>>Sprawdź także: Szkolenia FDM<<




Dobra organizacja


Zapomniana wizyta przez pacjenta to nie tylko strata finansowa ale zagrożenie dla relacji pacjent – specjalista. Niejednokrotnie zdarza się, że pacjent zapomina o umówionej wizycie. Kiedy zdaje sobie z tego sprawę, często jest mu wstyd i czuje się niekomfortowo w danej sytuacji, do tego stopnia, że zamiast wyjaśnić całe zajście rezygnuje z danej placówki na rzecz innej. Odwołanych lub zapomnianych wizyt jest znaczna ilość w ciągu miesiąca, a liczba zwiększa się, gdy zsumujemy je w ciągu roku. Jest to duża strata dla placówki, gdyż pracownik nie ma często możliwości i szans zaprosić na dany termin innej osoby. Takich scenariuszy jest wiele ale można jednak ich uniknąć, wprowadzając system zapisów online. Pacjent ma możliwość swobodnego przemyślenia terminu wizyty. Mając tysiąc spraw na głowie, zapisując się z dużym wyprzedzeniem, często zapomina o spotkaniu. Zapisując się online, oprócz tego, że ma 24-godzinny wgląd do umówionej wizyty, ma możliwość jej zmiany oraz otrzymuje powiadomienie przypominające o dokonanym wyborze. Często zdarza się tak, że pacjent chce odwołać wizytę lub zmienić jej datę ale zanim sobie przypomni, gabinet jest już zamknięty i nie ma możliwości dokonania zmian. Niejednokrotnie zdarza się też, że pacjent próbując kontaktować sie w godzinach otwarcia, nie dodzwania się za pierwszym czy drugim razem co często kończy się całkowitą rezygnacją. W rezerwacji online dokonuje zmian kiedy chce i zachodzi potrzeba. Co więcej pacjent wybierając wolny termin często sięga w swój kalendarz, sprawdzając wolne terminy zatem zamawiając wizytę online dokonuje przemyślanego wyboru terminu i łatwiej jest mu go zapamiętać.
Pracownikowi, który jest odpowiedzialny za zapisy pacjentów też niełatwo jest wygenerować czas, w którym oddzwania do pacjentów w celu potwierdzenia umówionej wizyty. Rozwiązanie w postaci zapisów online jest zatem nie tylko wygodne dla samego pacjenta ale i dla placówki i pracowników.
Nowe technologicznie rozwiązania wychodzą na przeciw oczekiwaniom pacjenta i ułatwiają pracę placówkom i specjalistom dając możliwość skupienia się na tym co najważniejsze czyli na pracy i dobrych relacjach pacjent-specjalista.

 

Przykładowy system rezerwacji wizyt: https://www.nakiedy.pl/system-rezerwacji-wizyt.html